St1 lanserar framtidens butik- och biltvättskedja för människor på väg. Välkommen in!

St1 lanserar framtidens butik- och biltvättskedja för människor på väg. Välkommen in!

 

Världens mest lustfyllda och omhändertagande paus. Det är visionen när energiföretaget St1 nu lanserar en ny butiks- och biltvättsverksamhet, i egen regi och i anslutning till de 104 drivmedelsstationer man driver under varumärket Shell i Sverige. Ambitionen är att bygga det erbjudande på marknaden som ger bäst och mest värde för människor på väg och framtidens destination. 

 

  • Mat och dryck på väg är en växande marknad men vårt insiktsarbete visar att kategorin inte lyckas svara upp mot kundernas drivkrafter. Vi upptäckte att det finns stora möjligheter att differentiera sig och att många längtar efter kvalitet och variation. Det ska vi erbjuda, säger Stefan Samuelsson, affärsområdeschef Retail, på St1.

 

Ett första och viktigt fokusområde är kaffe där man tillsammans med rosteriet Johan & Nyström tagit fram en egen blandning, gjord bara på noga utvalt bönor med full spårbarhet från planta till kopp. Ekologiskt och Fairtrademärkt.
 

  • Vi ska erbjuda kunden ett unikt kvalitetskaffe som inte går att få någon annanstans längs Sveriges vägar. Men det är bara ett steg på vägen. Vår ambition, bäst och mest värde, omfamnar allt vi erbjuder så våra kunder har mycket att förvänta sig i framtiden. Från maten till biltvätten och inte minst värme och omtanke som får fler att lämna oss både lite gladare och mer avkopplade än när de kom, säger Sofie Westman, chef för Convenience Retail på St1.

 

De 104 butikerna, som tidigare varit partnerdrivna, kommer att tas över i en snabb takt under en sexmånadersperiod. Under den tiden kommer butikerna att samlas under Välkommen in.

 

 

St1 är ett modernt energiföretag med visionen att vara den ledande producenten och försäljaren av CO2-medveten energi. Miljöfrågan är ständigt prioriterad hos oss och att minimera fossil CO2-påverkan är vårt viktigaste uppdrag. Stationsnätet i Sverige består av ca 480 stationer. Av dem är drygt 280 St1-stationer, drygt 100 servicestationer under varumärket Shell och ca 100 stationer är speciellt anpassade för tung trafik under varumärket Shell TruckDiesel. För mer information, se www.st1.se

___________________________________________________________________________

 

Presskontakt St1:

Erica Samuelsson, Marknad- och Informationschef,                                                      www.st1.se

Tel: 08 55 54 83 06, E-post: erica.samuelsson@st1.se                                                   pressmaterial:

Box 1029, 172 21 Sundbyberg                                                                                               www.st1.se/press             

arrow-right
Föregående
St1 storsatsar på branschens första högkvalitativa kaffe

03.09.18

Nästa
St1 startar pilotprojekt för koldioxidlagring genom skogsplantering i Marocko

16.10.18

Mer intressant läsning

Se alla inlägg