Välkommen till Kundservice för St1 Företagskort

 

 

Chatta, ring eller skicka en e-post

Helgfria vardagar mellan klockan 8 och 17 finns vi här för dig. Har du frågor om St1 Företagskort, fakturan, St1 Business Mina sidor eller St1 Business-appen är du varmt välkommen . Vill du spärra kort när vi har stängt ringer du till 020-46 17 70, du får automatiskt ett nytt kort.

Via mina sidor kan du göra flera ärenden när det passar dig bäst. Beställa och avsluta kort, få koden till kortet igen eller se fakturor. Det är också på St1 Business Mina sidor som du kopplar St1 Företagskort för tankning med mobilen via St1 Business-appen.

Anslut dig gärna till den kostnadsfria tjänsten och prova.

Här nedan har vi samlat de vanligaste frågorna vi får och svaren.

Längst ned på den här sidan hittar du nyttiga dokument och länkar.

Hur kan vi hjälpa dig?

Chatta med oss

HELGFRIA VARDAGAR 08:00-17:00

Chatta med oss här för att få snabbt svar

St1 Företagskort och koder

Var fungerar mitt kort?

Ditt St1 Företagskort fungerar på alla St1-stationer och Shellstationer i Sverige, du har alltså tillgång till över 500 tankbara ställen.

Vad kostar mitt kort?

Ingenting - ditt kort helt kostnadsfritt.

Jag vill beställa ett extrakort, hur gör jag?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa ett extrakort. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369.

Kan jag välja min egen PIN kod?

Av säkerhetsskäl kan du inte välja egen PIN till det fysiska kortet. Betalar du via St1 Business-appen kan du välja att använda Biometrisk igenkänning (ansiktsigenkänning / fingeravtryck).

Mitt kort är trasigt, vad gör jag?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa ett nytt. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-17.00).

Vad ska jag göra om jag har slagit fel PIN kod och mitt kort blivit spärrat?

Har du slagit fel kod tre gånger blir ditt kort spärrat i 24 timmar sedan fungerar det igen. Behöver du beställa en påminnelse på PIN koden kan du göra det via Mina Sidor.

Mitt kort fungerar inte, vad gör jag?

Vänligen kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-17.00) för att se vad som har hänt.

Jag har glömt min PIN kod, vad ska jag göra?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa en påminnelse på din PIN-kod. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-17.00).

Kan jag få min PIN-kod per sms?

Av säkerhetsskäl sänds PIN-koden i separat kuvert till bolagsadressen som finns i våra system. Du får koden inom 3-5 arbetsdagar.

Jag har tappat mitt kort, vad gör jag? 

Vardagar mellan 08.00-17.00 ringer du direkt till vår Kundservice på telefon 0771-369 369. För kortspärr efter kontorstid ringer du till vår spärrservice som har öppet dygnet runt, telefon 020-46 17 70. Nytt kort och kod som ersätter det spärrade kortet skickas till dig automatiskt om du inte själv begärt något annat. Av säkerhetsskäl skickas de i separata kuvert och med ett par dagars mellanrum. Normalt har du det nya kortet och koden inom en vecka från spärrtillfället.

Faktura

Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och hämta din faktura. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-17.00) för att få en kopia.

Jag vill betala mina fakturor via autogiro, hur gör jag?

Det absolut smidigaste är att anmäla dig till autogiro via din internetbank. Du kan också anmäla det via vår hemsida, klicka här.

Jag vill ha E-faktura, hur gör jag?

Du kan få din faktura via e-post som PDF, men tyvärr kan du inte få fakturan via din bank.

Jag vill ändra min adress, hur gör jag?

För adressändringar ber vi dig kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-17.00) så hjälper vi dig.

Har jag rabatt på mitt företagskort?

Vår prisidé är att det ska vara billigt att tanka på alla St1s automatstationer, därför har vi alltid ett lågt och konkurrenskraftigt pris för alla. 

Kan jag få bort fakturaavgiften?

Om du väljer att få fakturan via e-post som PDF så slipper du fakturaavgiften.

Kan jag ha separata fakturor på mitt konto? 

I dagsläget kan du få separata specifikationer, kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig.

Vilket datum fakturerar ni och när förfaller fakturan?

Fakturering för St1 Företagskort sker i början av varje månad. Generell betalningstid är f.n. 15 dagar efter fakturadatum.

Kan jag förlänga antalet betaldagar?

Ja, detta gör du enkelt via Mina sidor.

Mina sidor

Kan jag ändra min köpkategori och produktbegränsa mitt kort?

Ja, du kan göra både och.

St1 Business-appen

Vem kan använda St1 Business – appen?

För att kunna tanka och betala med St1 Business-appen måste du vara företagskund hos oss och ha St1 Företagskort. Koppling och inbjudan sker via St1 Business Mina Sidor.

Kan jag lägga till vilket kort som helst?

Endast St1 Företagskort kan kopplas till St1 Business-appen.

Vilka produkter kan jag köpa genom appen?

Du kan betala tankningar för alla drivmedel som tillåts med ditt St1 Företagskort. St1 Business-appen kan används på samtliga St1- och Shellstationer i Sverige.

Kan jag använda appen utomlands?

I dagsläget kan appen endast användas på St1- och Shellstationer i Sverige.

Varför får jag upp ett felmeddelande när jag skriver in min e-post i appen?  

Troligtvis har du angett en annan e-post än den som angavs i samband med att kortet kopplades till St1 Business-appen. Kolla med kortansvarig på ditt företag vilken e-post som använts vid koppling i St1 Mina Sidor. Om den registrerade e-posten behöver ändras, vänligen kontakta St1 Kundservice.

Varför får jag inget SMS med verifieringskod efter jag skrivit in min e-post?

Troligtvis har du angett ett annat telefonnummer än det som angavs i samband med att kortet kopplades till St1 Business-appen. Kolla med kortansvarig på ditt företag vilket telefonnummer som angavs vid koppling i St1 Mina Sidor. Om det registrerade telefonnumret behöver ändras, vänligen kontakta St1 Kundservice.

Vi har ett kort per bil idag, kan appen användas på liknande sätt?

Ett kort kan endast kopplas till en förare. För att ha koll på kostnader per bil så erbjuder vi tjänsten Fordons ID på St1 Företagskort. Det innebär att ett Fordons ID måste skrivas in före tankning, både vid betalning via St1 Business-appen och vid betalning med vanligt St1 Företagskort.     

Vi använder oss av tvåkortslösning idag, kan appen användas på liknande sätt?

I dagsläget kan vi tyvärr inte erbjuda en motsvarande lösning i St1 Business-appen nu. Appen utvecklas och förbättras konstant och vi hoppas kunna erbjuda liknande funktion i framtiden.

Varför hittar inte appen min position?

Sannolikt handlar det om att du behöver tillåta platstjänster i din mobiltelefon. Prova igen efter att du tillåtit platstjänster i din mobil.

Vilken smartphone krävs för att kunna använda St1 Business Sverige?

För iPhone krävs iOS 13.0 (iPhone 6s, iPhone SE eller senare) och för Android krävs operativsystemet Android 7.0 Nougat eller senare.

Nedladdningsbara dokument