arrow-right Tillbaka

St1 Leverantörsträff 2021

PRESSMEDDELANDE – 30 september 2021

Tisdag 28 september, ägde St1 Sveriges årliga leverantörsmöte rum för fjärde gången sedan dörrarna till första matstället i kedjan intill Shells stationer slogs upp. Första butikerna togs över under hösten 2018. Ett år senare, under det andra leverantörsmötet i ordningen, kunde St1 presentera en enhetlig kedja under ett interimskoncept som kallas Välkommen in och bara ett år senare var de första butikerna under ett helt nytt koncept och varumärke redo att slå upp dörrarna. Varumärket PLOQ lanserades och en rikstäckande utrullning ligger härnäst.

- PLOQ är ett helt nytt matställe där du kan ta det chili och slappna avokado.  Vårt mål är klart som korvspad. Det ska bli andra bullar på vägarna. PLOQ ska ta grönkål på stressen och bli resans grädde på moset för alla som är på väg. Snart växer vi upp som svampar i hela landet – som PLOQ själv skulle säga det säger Erica Samuelsson, marknadschef på St1.

Under tisdagens leverantörsmöte presenterades allt från kommande utrullningsplaner till aktivitetsplaner och mötet avslutades med att fira samarbetspartners som utmärkt sig extra mycket under det gångna året. St1 korade Årets Produkt, Årets Partner och i slutet delades även ett alldeles särskilt hederspris ut som St1 kallar för Årets Kram.  

Årets Produkt tilldelades Lantmännen Unibake för ett nära samarbete i att utveckla bullar bakade på surdeg med äkta smör och mandelmassa som både höjt kvalitetsnivån i kategorin samtidigt som produkten bidragit till att kedjan kunnat särskilja sig från övriga aktörer längs väg.

- Produkten är ett klockrent steg i rätt riktning mot att bli en matdestination säger Johan Hansson, kategoriansvarig fika, kaffe och måltidslösningar på St1.

Övriga som nominerades i kategorin Årets Produkt var La Lorraine och Red Bull.

Årets Partner gick i år till Johan & Nyström med motiveringen att de är en framstående partner som levererar en kvalitetsprodukt som inte bara bidrar med att revolutionera världen med deras produkter. De sprider även kunskap genom välutformade utbildningar för alla Kundlöftesvärdar (butikspersonalen). Under det gångna året har Johan & Nyström även besökt ett flertal butiker och genomfört inspirerande event.

-Vi är väldigt glada över vårt nära samarbete med Johan & Nyström som är en trygg och ytterst kompetent partner inom en av våra mest strategiska kategorier och blir därför en tydlig ledstjärna i vårt butikskoncept, säger Anna Hyllengren, Chef Sortiment och inköp på St1.

Övriga som nominerades i kategorin Årets Produkt var Lindvalls och Unilever GB Glace.  

Årets Kram är ett alldeles särskilt hederspris som tilldelas en person eller partner som gjort något alldeles extra och som gått den där extra milen.

I år gick Årets Kram till Magnus Håkansson på Tingstad som är behjälplig i alla lägen. I ett område som varit starkt påverkat av pandemin med restningar som följd, har Magnus snabbt hjälpt St1 hitta ersättningsprodukter och sett till att vi aldrig stått utan varor. Magnus har guidat oss till bra förpackningsmaterial och regelverk kring märkning för dessa. Han är flexibel och går alltid en extra mil för att det ska bli bra!

St1 tackar alla samarbetspartners och ser fram emot ett nytt och ännu starkare 2022!

arrow-right
Föregående
Delta i presskonferens med SCA och St1

20.09.21

Mer intressant läsning

Se alla inlägg arrow-left