Hur kan vi hjälpa dig?

Här har vi samlat de allra vanligaste frågorna gällande St1 Företagskort, så att du snabbt och enkelt ska kunna finna de svar du söker

Kundservice

Här kan du som företagskund hos St1 få svar på dina frågor, vi har samlat de allra vanligaste här nedan för att du enkelt ska hitta rätt. Behöver du komma i kontakt med oss hittar du våra kontaktuppgifter här.

St1 Företagskort och koder

Var fungerar mitt kort?

Ditt St1 Företagskort fungerar på alla St1-stationer Shellstationer och i Sverige, du har alltså tillgång till över 500 tankbara ställen.

Vad kostar mitt kort?

Ingenting - ditt kort helt kostnadsfritt.

Jag vill beställa ett extrakort, hur gör jag?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa ett extrakort. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-16.00).

Kan jag välja min egen PIN kod?

För närvarande kan du inte välja din egen PIN kod.

Mitt kort är trasigt, vad gör jag?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa ett nytt. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-16.00).

Vad ska jag göra om jag har slagit fel PIN kod och mitt kort blivit spärrat?

Har du slagit fel kod tre gånger blir ditt kort spärrat i 24 timmar sedan fungerar det igen. Behöver du beställa en påminnelse på PIN koden kan du göra det via Mina Sidor.

Mitt kort fungerar inte, vad gör jag?

Vänligen kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-16.00) för att se vad som har hänt.

Jag har glömt min PIN kod, vad ska jag göra?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och beställa en påminnelse på din PIN-kod. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-16.00).

Kan jag få min PIN-kod per sms?

För närvarande kan du inte få din PIN-kod på SMS, vi arbetar på att se över detta.

Vår prisidé är att det ska vara billigt att tanka på alla St1s automatstationer, därför har vi alltid ett lågt och konkurrenskraftigt pris för alla. 

Kontakta vår Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-16.00) så hjälper vi dig.

Jag har tappat mitt kort, vad gör jag? 

Vardagar mellan 08.00-16.00 ringer du direkt till vår Kundservice på telefon 0771-369 369. För kortspärr efter kontorstid ringer du till vår spärrservice som har öppet dygnet runt, telefon 020-46 17 70. Nytt kort och kod som ersätter det spärrade kortet skickas till dig automatiskt om du inte själv begärt något annat. Av säkerhetsskäl skickas de i separata kuvert och med ett par dagars mellanrum. Normalt har du det nya kortet och koden inom en vecka från spärrtillfället.

Faktura

Jag har inte fått min faktura, vad gör jag?

Har du tillgång till Mina Sidor kan du enkelt logga in där och hämta din faktura. Har du inte skaffat inloggning till Mina Sidor än kan du snabbt göra det här. Det går också bra att kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-16.00) för att få en kopia.

Jag vill betala mina fakturor via autogiro, hur gör jag?

Det absolut smidigaste är att anmäla dig till autogiro via din internetbank. Du kan också anmäla det via vår hemsida, klicka här.

Jag vill ha E-faktura, hur gör jag?

Du kan få din faktura via e-post som PDF, men tyvärr kan du inte få fakturan via din bank.

Jag vill ändra min adress, hur gör jag?

För adressändringar ber vi dig kontakta Kundservice på 0771 369 369 (helgfria vardagar 08.00-16.00) så hjälper vi dig.

Har jag rabatt på mitt företagskort?

Vår prisidé är att det ska vara billigt att tanka på alla St1s automatstationer, därför har vi alltid ett lågt och konkurrenskraftigt pris för alla. 

Kan jag få bort fakturaavgiften?

Om du väljer att få fakturan via e-post som PDF så slipper du fakturaavgiften.

Kan jag ha separata fakturor på mitt konto? 

I dagsläget kan du få separata specifikationer, kontakta vår Kundservice så hjälper vi dig.

Vilket datum fakturerar ni och när förfaller fakturan?

Fakturering för ditt St1 Företagskort sker i början av varje månad, sedan har ni 21 betaldagar.

Kan jag förlänga antalet betaldagar?

Ja, detta gör du enkelt via Mina sidor.

Mina sidor

Kan jag ändra min köpkategori och produktbegränsa mitt kort?

Ja, du kan göra både och.

Hej, vill du ställa en fråga? Öppen chatt